80 aastat kasutuses olevad ülekäigurajad saadetakse pensionile. Asemele astuvad interaktiivsed ülekäigurajad, mis töötavad siis, kui vaja

 (1)

80 aastat kasutuses olevad ülekäigurajad saadetakse pensionile. Asemele astuvad interaktiivsed ülekäigurajad, mis töötavad siis, kui vaja
Umbrellium

Erksad LED-lambid vilgutavad hoiatustulesid nutitelefonide kasutajatele, kes hakkavad lähenema ülekäigurajale. Ülekäigurada ööseks haihtub ja ilmneb uuesti vaid vajadusel. Vaata ka videost, kuidas see uudne lahendus toimib.

Sellise moodsa lahenduse on disaininud Londoni tarkvaraarendaja Umbrellium. Toote nimi on Starlin Corssing ja selle eesmärk on uuendada kõik ülekäigurajad.

Umbrelliumi asutaja Usman Haque põhjendas lahendust nii, et kuna nüüdisajal kasutatakse rohkem nutitelefone ja autoliiklus on linnakeskkonnas tihedam, siis on vaja uudseid lahendusi, et nii jalgratturid kui ka jalakäijad saaksid sõiduteid turvalisemalt ületada.
Ta lisab, et meile praegu tuttavat teeületuslahendust ei ole uuendatud 1940. aastatest saati. Küll aga on praeguseks muutunud linnad väga palju. Inimesed kõnnivad tänaval mobiiltelefonid käes ja see hajutab nende tähelepanu. Teeületus on aga väga tähtis protsess ja on äärmiselt oluline, et inimene jõuaks ühest teeservast teise turvaliselt.

Ülekäigurada muudab suurust vastavalt vajadusele

Umbrellium
Seotud lood:

Kuidas töötab aga uudne lahendus? Ülekäiguraja kohta katab plastik, mis kannatab raskusi ehk näiteks autosid, mis sellest üle sõidavad. Need on libisemiskindlad ja metallraamistikuga ehk kui rekka sellest üle sõidab, siis ei nihku see paigast.
Plastiku küljes on LED-tuled, mis süttivad põlema, kui inimene satub ülekäiguraja lähedusse. Ülekäiguraja läheduses on kaamerad, mistõttu jõuab signaal ülekäigurajani ja seal süttivad põlema tulukesed, mis annavad märku, et tegemist on teeületuse kohaga.

Kui näiteks öisel ajal võib ülekäigurada sootuks märkamatu olla, siis päevasel ajal muudab see oma suurust vastavalt vajadusele. See tähendab, et kui üle tee tahab minna palju inimesi, muutub ülekäigurada suuremaks.
Niisiis, näiteks kell viis hommikul ilmneb ülekäigurada ainult siis, kui mõni inimene sellele läheneb ja soovib seda ületada. Kui aga kell on näiteks seitse õhtul ja linnas on palju inimesi, siis ülekäigurada muutub laiemaks, mistõttu saab rohkem inimesi ühe korraga turvaliselt üle tee minna.

Moodsate ülekäiguradade mõte on selles, et inimene saaks turvaliselt üle tee. Samuti annab ülekäigurada öisel ajal inimesele märku, kui lähenemas on auto. Haque sõnul soovivad nad tekitada mustri, mis on juba inimestele tuttav ja samuti kasutavad nad värve, millega kõik on harjunud.

Umbrellium paigaldas taolise ülekäiguraja prototüübi Edela-Londonisse, et testida, kuidas see inimestele meeldib. Lisaks ütles firma asutaja, et lõplik lahendus arvestab ka vaegnägijatega.

Allikas: dezeen.com
Video:

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare