FOTOUUDIS | Nüüd saab trammiga otse lennujaama ukse ette

 (5)

FOTOUUDIS | Nüüd saab trammiga otse lennujaama ukse ette
Andres Putting

Kauaoodatud unistus on reaalsuseks saanud ning trammiga number 4 saab septembrist sõita mugavalt lennujaama. Selles osas on meie lennujaam maailmas üks unikaalsemaid, kus nii mugavalt saab linnast trammiga lennujaama treppi sõita.

Andres Putting

Kauaoodatud projektiga alustati tööd 2015. aastal. Ligi kaks kilomeetrit rööbasteed, 1 veoalajaam, tunnel raudteede ja Suur- Sõjamäe tänava alla. Ja valmis ta ongi. Muidugi oli projekt tunduvalt töömahukam, kui kokkuvõtvalt eelpool sai mainitud.
Lennujaama trammiliiniga ühendamise projekti raames rajati Ülemiste raudteejaama läheduses asuvalt tagasipöörderingilt tunnel raudteede ja Suur-Sõjamäe tänava alt läbi Keevise tänavale. Piki Keevise tänavat viidi trammitee lennujaama territooriumile, kuhu ehitati tagasipöördering.
Uue trammitee pikkus on umbes kaks kilomeetrit. Uued trammipeatused rajati Keevise tänavale ning lennujaama juurde, trammide toiteks ehitati uus veoalajaam.
Teedeehituslikult korrastatakse ka Ülemiste kvartali tänavavõrku ja rekonstrueeritakse Lennujaama tee mõlemad harud. Lennujaama juures olev trammipeatus ühendatakse lennujaama reisiterminaliga eskalaatorsõlme ning peatuseni viiva galerii abil.

Andres Putting
Andres Putting
Seotud lood:

Tallinna Lennujaama läbib igal aastal üha rohkem reisijaid ja seepärast vajas see kesklinnaga paremat ühendust. Trammiliini abil muutub lennujaama jõudmine kiiremaks ja mugavamaks ning see hakkab lennujaama ühendama ka tulevase Rail Balticu reisiterminaliga.
Tänu uuele jalakäijate galeriile pääseb reisija trammilt otse reisiterminali. Terminali ja galeriid ühendavad eskalaatorid ja liftid, et ka liikumispuudega ja lapsevankriga reisijad jõuaksid kohale mugavamalt.
Trammiliini rajamiseks tuli kaevata tunnel raudtee alla ning rajada maa-alune läbisõit Suur-Sõjamäe tänava alt Keevise tänavani, mida mööda tramm jätkab sõitmist läbi Ülemiste City ärikvartali lennujaamani, kus asub tagasipöördering. Trammide tagasipöörderingi keskel oleval väljakul saavad reisijad jalga puhata või ühissõidukit oodata.
150-meetrise suletud osa ja 125 meetri pikkuse rambiga tunneli rajamisel teisaldati umbes 10 000 m3 hüdrovasaratega purustatud paasi ja 6000 m3 kaevatavat pinnast. Valati või monteeriti kokku 1000 m3 betooni, millele lisanduvad trammiteed kogu objekti ulatuses kandekonstruktsiooni mahuga umbes 700 m3.

Meenutus trammitee ehitusprotsessist. Andres Putting

Hankele laekus kuus pakkumist. Võitjaks osutus ja töid teostas AS Merko Ehitus koos KMG Inseneriehituse AS-iga, tööde tellija on Tallinna Linnatranspordi AS. Projekti maksumus oli 12,5 miljonit eurot. Töid rahastati 85% ulatuses Euroopa Liidu fondide kaasabil.

Hoolimata väikesest tagasilöögist olid ehitustööd graafikus. Nimelt puhkes märtsi lõpus Ülemistel raudtee alla rajatavas trammitunnelis tulekahju, kus põlesid plastiktorud. Õnneks likvideeriti tulekahju kiiresti.
Lennujaama ehitustööde kulgemisest saad lugeda ja vaadata siit.

Põleng trammitee tunnelis märtsi lõpus. Karli Saul
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare